Ostertag Arnold

Ostertag Arnold

Ostertag, Arnold (ca. 1920-1940)

Influenced by India, Ostertag designs Art Déco jewellery in a tutti-frutti style. He is equally well known in France and America for his excellent accessories, such as cigarette and makeup cases.

 

At the beginning of the 1920s, the Swiss goldsmith Arnold Ostertag takes up shop at the Place Vendôme, a Parisian location where most of the famous jewellers can be found. In the following years he opens boutiques in Cannes, LeTouquet and New York. In the 1920s and 1930s, Ostertag rivals great jewellers such as Cartier, Van Cleef & Arpels and Boucheron. His jewellery and object creations alike, inspired by Indian arts, enjoy broad acceptance throughout society. Within his tutti-frutti style, Ostertag also uses oriental symbols and elements. He acquires his cut rubies, sapphires, and emeralds directly from India, combining them with diamonds in blossoms and leaf-adorned fruits and berries. The company also sells high-priced, jewel-covered timepieces and wristwatches from Audemars, Piquet and George Verger. In 1929 Ostertag exhibits his works in the Musee Galliera in Paris. His jewellery is large-scale, decorated with lavishly cut, engraved gemstones and diamonds. His Asian and Indian-style objects are particularly marvellous. Powder compacts, evening bags, and cigarette cases from Ostertag, designed by Foa and Castel, are extremely popular in the 1930s and are presented in Vogue magazine. Ostertag closes his house at the beginning of the Second World War, never to open it again.

Ostertag, Arnold von ca 1920 – 1940

Beeinflusst von Indien, entwirft Ostertag Art Déco-Schmuckstücke im Tutti-frutti Stil und ist in Frankreich wie Amerika bekannt für hervorragende Accessoires wie Zigaretten- oder Schminketuis.

 

Anfang der 1920er Jahre lässt sich der Schweizer Goldschmied Arnold Ostertag amPlace Vendôme nieder, an dem in Paris die meisten berühmten Juweliere zu finden sind. In den folgenden Jahren eröffnet er Boutiquen in Cannes, LeTouquet und New York. Ostertag rivalisiert in den 1920er und 1930er Jahren mit Cartier, Van Cleef & Arpels und Boucheron. Seine Schmuckkreationen und -objekte, die von Indischer Kunst inspiriert sind, finden großen Gefallen in der Gesellschaft. Im Tutti-Frutti-Stil verarbeitet Ostertag auch orientalische Symbole und Elemente. Geschnittene Rubine, Saphire und Smaragde bezieht er direkt aus Indien und kombiniert sie mit Diamanten zu Blüten und Blättern besetzten Früchten oder Beeren. Das Unternehmen verkauft auch hochpreisige und mit Juwelen geschmückte Uhren und Armbanduhren von Audemars, Piquet oder George Verger. 1929 stellt Ostertag seine Werke im Musee Galliera in Paris aus. Sein Schmuck ist großformatig mit reichlich geschnittenen, gravierten Steinen und Diamanten dekoriert. Hervorragend sind seine Objekte im Asiatischen oder Indischen Stil. Puderdosen, Abendtaschen oder Zigarettenetuis von Ostertag, entworfen von Foa und Castel sind in den 1930er Jahren sehr gefragt und werden in der Vogue präsentiert. Zu Beginn des Zweiten Weltkrieges schließt Ostertag sein Haus und öffnet nie wieder.